سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به‌دنبال تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد:

درصورتی که این رژیم بخواهد با آغاز جنگی جدید سواحل لبنان را محاصره کند، تمام کشتی‌های نظامی و بازرگانی اسرائیل هدف موشک‌های حزب‌الله قرار خواهد گرفت.دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت دهمین سالروز آزاد‌سازی‌ جنوب لبنان با طرح راهبرد جدید در مواجهه با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: درصورت وقوع هر نوع جنگ احتمالی و محاصره سواحل لبنان، حزب‌الله با قدرت موشکی جدید کشتی‌های نظامی و بازرگانی اسرائیل را در تمامی سواحلش هدف قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که رژیم اسرائیل در نگرانی و سراسیمگی روز افزون به سر می‌برد، گفت: اکنون اسرائیل بیش از هر زمانی نگران قدرت موشکی مقاومت است و از همه روابط خود استفاده می‌کند تا مطمئن شود که موشک‌های اسکاد به لبنان نرسیده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به هراس روز افزون رژیم صهیونیستی از قدرت موشکی مقاومت، خاطرنشان کرد: برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، به لبنان آمد تا خیالش راحت شود که موشک اسکاد به لبنان نرسیده است اما اینکه اسکاد وارد لبنان شده یا خیر، معلوم نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل هیاهویی که درباره موشک‌های اسکاد ایجاد شد، برای این بود که رژیم اسرائیل 250 میلیون دلار کمک از آمریکا در زمینه تجهیزات نظامی دریافت کند.

نصرالله ادامه داد: چرا سران اسرائیل می‌گویند که ما مجبوریم رزمایش برگزار کنیم، زیرا آنها از جنگ 33روزه ترسیده‌اند و فهمیده‌اند که باید از خود دفاع کنند. وی خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد: اگر شما ما را آواره کنید ماهم شما را آواره می‌کنیم.

اگر به ما حمله کنید ما هم به ‌شما حمله می‌کنیم.وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت، خطاب به صهیونیست‌ها تاکید کرد: آنها درصورت تهدید ما باید در انتظار اتفاقات پیش‌بینی نشده باشند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ روانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ما اطلاعات کاملی از درون اسرائیل و قدرت آ‌نها داریم. ما تمام فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های آنها را کاملا می‌شناسیم.

نصرالله با بیان اینکه فعلا از توانمندی مقاومت در رویارویی با دشمن در دریای سرخ چیزی اعلام نمی‌کنیم، گفت: معادله نظامی در دریای مدیترانه تغییر کرده است و از این پس مانند جبهه زمینی، دشمن دیگر توان یکه تازی در دریا را هم نخواهد داشت.

دبیرکل حزب‌الله همچنین در سخنرانی خود در جمع بیش از 10 هزار نفر در مجتمع سیدالشهدا با بیان اینکه رفتار برخی کشورهای عربی مسئله عجیبی نیست، افزود: ما یقین داریم که در جنگ تابستان سال 2006 نیز برخی از اعراب با مسئولان رژیم صهیونیستی تماس گرفتند و از آنان خواستند که جنگ را متوقف نکنند تا حزب‌الله و لبنان سربلند و پیروز از آن بیرون نیایند.

وی از حمایت‌های متعدد و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران و سوریه از لبنان و مقاومت تشکر کرد و آن را مایه افتخار دانست و اعلام کرد: تمامی این عوامل، عواملی یاری‌کننده هستند که شرایط تلاش مقاومت را فراهم می‌کنند. نصرالله تاکید کرد: اگر این عوامل وجود داشته باشند و مقاومت آماده رویارویی و فداکاری در برابر دشمن نباشد، باز هم اهداف ما محقق نمی‌شود؛

به همین خاطر ما باید همیشه آماده باشیم.دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به هزاران اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با انتقاد از مواضع مجامع جهانی در این رابطه، گفت: هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که دنیا توجهی به آنها ندارد، این ما هستیم که باید به آنها توجه کنیم. دنیا به یک سرباز اسرائیلی توجه می‌کند اما به هزاران اسیر فلسطینی توجهی ندارد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به معادله جدید حزب‌الله، افزود: به اسرائیلی‌ها می‌گوییم که از مقاومت بترسید، هر چند ما خواهان جنگ نیستیم اما اگر جنگی رخ دهد، چهره منطقه را دگرگون خواهیم کرد.

وی بر آمادگی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات احتمالی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: ما آمادگی خود را استمرار می‌بخشیم و آن را حفظ می‌کنیم.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله‌ای دیگر به نوار غزه جنوب این منطقه را بمباران کردند. در این حمله جنگنده‎های اف‌16 ارتش رژیم صهیونیستی تونل‎های زیرزمینی نوار غزه در نزدیکی مرز مصر را هدف قرار دادند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این حملات دست‌کم 15 فلسطینی زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که در این حملات جنگنده‌های صهیونیستی به بهانه تخریب تونل‌ها 3 موشک به پایگاه سابق نیروهای امداد و نجات فرودگاه بین‌المللی غزه واقع در شهر رفح و نوار مرزی با مصر شلیک کردند.

مصر در همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی در راستای محاصره نوار غزه از سال 2007 مرز خود با این منطقه را بسته است و تونل‌های زیرزمینی تنها راه تامین مایحتاج اولیه زندگی فلسطینی‌های ساکن این منطقه به حساب می‌آید.

کد خبر 108341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز